This entry is part [part not set] of 27 in the series Viatge Anglaterra

Dia 15. Portland Castle i Dorchester

Al nostre primer dia al comtat de Dorset vam decidir visitar alguns llocs prop d’on ens allotjàvem. Ens acostem fins al “modern” castell de Portland, vam intentar arribar fins a la capella de St. Catherine i vam passejar una estona per Dorchester. En el camí ens trobem amb una de les poques figures tallades als turons que hi ha fora de Wiltshire: el cavall blanc de Osmington.

Osmington White Horse

El cavall blanc de Osmington, a més de ser de les poques figures d’aquest tipus fora del comtat de Wiltshire, té dues peculiaritats: és una de les quatre que miren cap a la dreta (la majoria ho fan cap a l’esquerra) i és la única que té genet. Es calcula que va ser tallat abans del 1808 sobre la roca calcària del turó i blanquejat amb guix.

El genet representa al rei Jordi III i està situat al turó de Osmington, molt a prop del poble del mateix nom i pot observar-se des de la platja de Weymouth. Per observar-lo bé, aconsellem la carretera A353 entre Osmington i Preston.

OSMINGTON WHITE HORSE

Entrada: Lliure
Horaris: Lliure
Adreça: Osmington White Horse, DT3 6LU
Coordenades GPS: 50.657785, -2.404441
Més informació: Osmington White Horse

Portland Castle

El castell de Portland és segurament el més modern que vam veure durant el nostre viatge per Anglaterra. Està situat sobre una petita península al sud de Weymouth i va ser construït per Enric VIII a mitjans del segle XVI per protegir la badia i el port de les invasions espanyoles i franceses.

La audioguia inclosa en el preu de l’entrada explica els 450 anys d’història d’aquest fort des dels Tudor fins a la seva participació en les dues Guerres Mundials. La visita és un recorregut per les estances del castell incloent els salons i habitacions, la cuina, l’armeria, els arsenals i les plataformes de les bateries de canons (alguns de grandària considerable) que segueixen exposats en els diversos nivells del castell.

El castell, per la seva ubicació, té una impressionant vista panoràmica sobre Weymouth, les seves platges i badia i part dels penya-segats de la Costa Juràssica al fons. Per fer-se una idea de la forma del castell cal baixar a la platja que té davant (si la marea ho permet) on ens trobem amb la mola de pedra cilíndrica amb troneres per als canons orientades de manera que cobrien un angle de tret de prop de 150º.

PORTLAND CASTLE
English Heritage
Gestionat per English Heritage

Entrada: £4.90 (gratuïta si tens el Overseas Visitor Pass o ets membre d’English Heritage)
Horaris: 10h a 18h a l’estiu, la resta de l’any canvien molt i està tancat a l’hivern (consulta web)
Adreça: Liberty Road, Castletown, DT5 1AZ
Coordenades GPS: 50.568158, -2.446738
Més informació: Portland Castle

St. Catherine’s Chapel

Després de la visita al castell vam voler arribar amb el cotxe fins a la capella de St. Catherine, al cim d’un turó amb vistes a l’abadia de Abbotsbury. Quan vam estar a prop ens vam adonar que no té accés per carretera i que calia pujar a peu tot el turó per poder visitar la capella, cosa que no vam fer.

L’aspecte exterior des de lluny d’aquesta capella la fa semblar més un castell que un lloc de culte ja que està sòlidament fortificada. Data del segle XIV i va ser construïda pels monjos com a lloc de retir i pelegrinatge. No hi ha moltes capelles pertanyents a monestirs que fossin construïdes fora d’aquests, però aquesta és un exemple.

Després de la dissolució dels monestirs d’Enric VIII, aquesta capella va ser utilitzada com a lloc d’avançada per vigilar la costa i fins i tot va fer de far durant un temps, per això està ben mantinguda i pràcticament inalterada des de la seva forma original.

ST. CATHERINE’s CHAPEL
English Heritage
Gestionat per English Heritage

Entrada: Lliure
Horaris: Molt variable, consultar web
Adreça: Abbotsbury, Weymouth, DT3 4JH
Coordenades GPS: 50.661630, -2.606140
Més informació: St. Catherine’s Chapel

Dorchester

Arribem a Dorchester després de dinar i ens vam trobar amb una ciutat gairebé deserta i amb tot tancat (era diumenge) així que vam passejar per un parell de carrers de vianants: South St. (també anomenada Cornhill) i Antelope Walk i vam planejar tornar un altre dia per visitar la ciutat amb una mica més de vida i animació.

La història de Dorchester es remunta a la prehistòria i a prop es poden visitar les restes d’un fort de l’Edat de Ferro (el Maiden Castle), més tard va ser un assentament romà del que també conserva alguns vestigis, fins que va passar a pertànyer primer a Britània, es creu que va ser el centre de poder de la regió de Dumnonia, i més tard a mans saxones.

Val la pena passejar per Dorchester només per observar la gran quantitat d’edificis medievals, d’estils Tudor i Georgià que conserva en molt bon estat malgrat diversos incendis i als bombardejos durant les guerres mundials.

Mapa turístic de Dorchester

DORCHESTER

Adreça: 11 Antelope Walk (Oficina de Turisme)
Coordenades GPS: 50.714826, -2.437930
Més informació: Visit Dorchester

Deixa un comentari